JHMDEV

Relacje
Inwestorskie

5 czerwca 2018

Podsumowanie maja w działalności JHM DEVELOPMENT S.A.

W maju JHM DEVELOPMENT S.A. opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał br. O utrzymującej się dobrej kondycji spółki świadczą przede wszystkim dane finansowe. Przychody w zakresie działalności deweloperskiej oraz wynajmu powierzchni komercyjnych wzrosły w porównaniu do I kw. 2017 niemal o 100%, natomiast przychody z samej tylko działalności deweloperskiej wzrosły w porównywanym okresie o 180%. Wzrosła również sprzedaż mieszkań w porównaniu do IQ2017 –  o 140%.

Dobra kondycja finansowa spółki pozwoli na wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy. Na Zwyczajnym Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy, które odbyło się 11 maja, podjęto uchwałę w sprawie wypłaty dywidendy w wysokości 0,03 zł na akcję, co daje ogółem kwotę w wysokości 2.076.000,00 zł. Dywidenda na dzień 31 lipca br. zostanie wypłacona 30 września 2018 roku.

17 maja Zarząd Spółki podpisał umowę z WAMA Polska sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie – Generalnym Wykonawcą budowy budynku wielorodzinnego realizowanego w ramach III etapu osiedla Królewskiego w Rumi, w którym zaprojektowano 68 mieszkań i 6 lokali handlowo-usługowych. Tego samego dnia nastąpiło przekazanie Generalnemu Wykonawcy  placu budowy. Termin zakończenia wszystkich prac i oddania budynku do użytkowania wyznaczono na 31 października 2019 roku. Generalny Wykonawca przystąpił do organizacji placu budowy.

W dwóch inwestycjach, tj. w Brzezinach przy ul. Kard. S. Wyszyńskiego 2 (budynek nr 4) oraz w Żyrardowie przy ul. Okrzei 53B (budynek nr 2) zaproszono klientów, z którymi podpisano umowy deweloperskie, do sporządzenia protokołów technicznych odbioru lokali.

Postęp prac budowlanych w inwestycjach realizowanych przez Spółkę w Zakopanem, Koninie, Skierniewicach, Żyrardowie, Łowiczu oraz w Brzezinach k/Łodzi jest zgodny z oczekiwaniami. Poniższy wykres obrazuje stan zaawansowania prac w poszczególnych inwestycjach:

 

Z końcem maja pod adresem www.JHMDevelopment.pl uruchomiono nową stronę internetową poświęconą prezentacji i sprzedaży lokali w budowanych inwestycjach. Obsługa witryny jest łatwa i intuicyjna, a wszystkie aktualne inwestycje są szczegółowo opisane. W kolejnym etapie rozbudowy strategii komunikacji zewnętrznej Spółki prowadzone są prace nad projektowaniem strony internetowej poświęconej relacjom inwestorskim oraz kontaktom z mediami.

Ogółem wyniki sprzedaży lokali mieszkalnych i usługowych dla wszystkich inwestycji przedstawiają się następująco:

W maju MARYWILSKA 44 Sp. z o.o., spółka zależna JHM DEVELOPMENT S.A, prowadziła szeroką komunikację promocyjną otwarcia CH MARYWILSKA 44 w niedziele wolne od handlu, co przeniosło się na zwiększoną odwiedzalność klientów. Na 68 tys. mkw. mieści się 1400 różnych sklepów i punktów usługowych, z tego dostępnych dla klientów w niedziele wolne od handlu jest ponad 700 sklepów, w których przy kasie stają właściciele. Obecnie w strukturze najemców CH MARYWILSKA 44 największą grupę stanowią najemcy z branży mody (65%), kolejne kategorie to: usługi (8%), gastronomiczna (11%), spożywcza (9%),  wyposażenie wnętrz (3%), rekreacja (4%).

Ponad 11 tysięcy osób odwiedza Centrum Handlowe MARYWILSKA 44 każdego dnia, a w majowe weekendy  liczba ta urosła do 50 tysięcy.  CH MARYWILSKA 44 pozostaje otwarte w każdą niedzielę, objętą zakazem handlu, z wyłączeniem niedziel w które wypadają  święta np. Zielone Świątki, Boże Narodzenie, Nowy Rok, Wielkanoc.

Od stycznia do maja liczba klientów odwiedzających kompleks handlowy MARYWILSKA 44 wyniosła blisko 1,6 mln.

Do portfolio sklepów CH MARYWILSKA 44 dołączyli kolejni najemcy, którzy zagospodarowali w sumie 280 mkw. oferujący m.in.:  akcesoria do pielęgnacji ciała, włosów i paznokci  (lokal A91); elegancką modę męską (wyłączny dystrybutor marki Badura) oraz suknie ślubne (lokale A154 – A156); odzież jeansową (lokale C57 i A58).

Mając na uwadze fakt, iż przy okazji robienia zakupów w naszym kompleksie handlowym prawie 80% klientów korzysta z gastronomii, podjęto decyzję o przeprowadzeniu w II półroczu br. modernizacji sektora gastronomii w CH MARYWILSKA 44.  Obecnie trwają prace projektowe.

Proces komercjalizacji Wodnego Parku Handlowego MARYWILSKA 44 dobiega końca – obecny poziom wynajmu to  98,03 proc. W ofercie  pozostały jeszcze ostatnie 2 lokale o powierzchni: 80 mkw. i 136 mkw.