JHMDEV

Relacje
Inwestorskie

22 czerwca 2018

Od morza do Tatr – JHM Development odkrywa potencjał w aparthotelach

Poniżej prezentujemy wywiad, jakiego dla portalu PropertyNews.pl udzieliła prezes JHM DEVELOPMENT Regina Biskupska. Wywiad dotyczy inwestycji w Apartamenty Zakopiańskie i apart hotele. Zapraszamy do lektury:

 

Po komercyjnym sukcesie apartamentowca Foka na Helu JHM Development rusza z kolejnym projektem. W Tatrach powstanie aparthotel Apartamenty Zakopiańskie. Grupa znana z budownictwa mieszkaniowego coraz śmielej wchodzi na rynek apartamentów na wynajem. – Widzimy w nim duży potencjał mówi prezes JHM Development, Regina Biskupska.

Co sprawiło, że deweloper mieszkaniowy wszedł na rynek hospitality?

Takie działania są zgodne z przyjętą przez nas strategią dywersyfikacji przychodów. Trudno oczywiście mówić o podboju tego rynku, ale widzimy w nim duży potencjał. Należy podkreślić, że zarówno istniejące już apartamenty wakacyjne  w Helu, jak również budowane w Zakopanem przeznaczone są do sprzedaży dla inwestorów indywidualnych, którzy również dostrzegają potencjał w lokowaniu kapitału w nieruchomości pod wynajem. Uważam, że to świetna inwestycja w dobie rekordowo niskich stóp procentowych.

Na Helu jest „Foka” a w Zakopanem?

A w Zakopanem są Apartamenty Zakopiańskie. Obiekt będzie bryłą nawiązywał do lokalnej architektury, ale w środku będzie nowoczesnym aparthotelem, z recepcją i bogatym zapleczem rekreacyjnym.

Co Państwa apartamentowiec będzie wyróżniać spośród innych w Zakopanem?

Wyróżniający będzie przede wszystkim model biznesowy – oferujemy gotowe apartamenty w bardzo konkurencyjnych cenach, gdzie kupujący nie ma obowiązku wiązania się umową na obsługę zakupionego apartamentu. Może go przeznaczyć na dowolny cel. Będzie to więc produkt skierowany do szerokiego grona inwestorów, nie tylko tych wytrawnych, ale również do osób dopiero myślących o inwestowaniu, posiadających wolne zasoby finansowe lub zdolność kredytową i chcących ulokować kapitał w pewnej i przynoszącej stały przychód inwestycji, zlokalizowanej w jednym z najchętniej odwiedzanych miast w Polsce.

Na jakim poziomie jest komercjalizacja Państwa apartamentowców?

Podstawowym celem naszej działalności jest sprzedaż apartamentów, a zatem zajmujemy się w pierwszej kolejności wybudowaniem obiektu i wyposażeniem apartamentów „pod klucz”, nawiązaniem współpracy ze sprawdzonym touroperatorem, a następnie sprzedażą apartamentów. Te, które nie zostaną sprzedane jeszcze przed oddaniem budynku do użytkowania są wynajmowane. Oczywiście później również można je kupić. Taka forma odpowiada wielu klientom, którzy wolą kupić apartament w już funkcjonującej inwestycji. Tak jest np. w Helu. Pomimo, iż apartamenty „Foka” należące do JHM Development są wynajmowane turystom, to nadal istnieje możliwość zakupu poszczególnych z nich i klienci z tej możliwości korzystają.

Do jakiego inwestora skierowany jest aparthotel w Zakopanem?

Oferta jest kierowana głównie do inwestorów indywidualnych, choć sprzedaży instytucjonalnej oczywiście nie wykluczamy. Na pewno rozważymy każdą propozycję.

Jaką przewidują Państwo stopę zwrotu dla inwestorów i od czego będzie ona zależeć?

Stopa zwrotu zależy od wielu czynników mikro- i  makroekonomicznych oraz od sposobu zarządzania przez właściciela,dlatego nie gwarantujemy konkretnej wysokości stopy zwrotu indywidualnym nabywcom. Przeznaczając jednak część naszych apartamentów na wynajem, do własnych kalkulacji ostrożnie przyjmujemy 6-9 proc. w skali roku.

Jakie i ile apartamentów zastaną goście w 2020 roku?

Będzie to dokładnie 241 apartamentów o wielkości od 28 do 80 mkw, w trzech różnych stylach aranżacji do wyboru. Wszystkie z apartamentów zostaną wykończone „pod klucz” z możliwością dokupienia kompletnego wyposażenia w postaci mebli ruchomych oraz akcesoriów wystroju wnętrz. Użytkownicy apartamentów, po powrocie z nart czy pieszych wycieczek, będą mogli skorzystać z zaplecza rekreacyjnego obejmującego m.in. sauny, siłownie, jacuzzi, czy nowoczesną bawialnie dla dzieci. Dodatkowo inwestycja będzie dobrze zlokalizowana, w odległości zaledwie 800 m od dworca kolejowego i bliskości ścisłego centrum miasta. Sądzę, że będzie to jeden z najbardziej popularnych adresów w Stolicy Tatr.

Czy dobrze się Państwo czują na rynku nieruchomości komercyjnych?

Bardzo dobrze, tak jak wspomniałam na wstępie – dywersyfikacja, czyli inwestowanie w rynek nieruchomości komercyjnych jest elementem naszej strategii. Chociaż głównym obszarem naszej działalności pozostaje nadal budowa i sprzedaż nieruchomości mieszkalnych, to wynajem nieruchomości komercyjnych stanowi aż 30 proc. przychodu Grupy Kapitałowej JHM Development. Mówiąc o rynku nieruchomości komercyjnych mam na myśli przede wszystkim działalność naszej spółki zależnej Marywilska 44 w Warszawie. To ogromny obiekt handlowy o powierzchni 80 tys. mkw., w którym niemal 1400 stoisk handlowych odwiedza rocznie 5 mln klientów.

 

Rozmawiała: Katarzyna Kasprzyk-Skaba